הסרת שיער בלייזר בעד ונגד – האם כדאי לעשות הסרת שיער בלייזר?

הסרת שיער בלייזר בעד ונגד – במאמר זה נפתור את כל ההתלבטויות.

הסרת שיער בלייזר הפכה, מאז נכנסה לשוק לפני כעשור, לשיטה היעילה, הבטוחה והפופולארית ביותר להסרת שיער לטווח ארוך. רבות מההתנגדויות שהיו לשיטה זו בעבר כבר אינן תקפות, ובכל זאת עדיין נשמעות דעות שונות בנושא של הסרת שיער בלייזר בעד ונגד. ריכזנו עבורכם את כל הנתונים.

איך זה עובד?

כדי להכריע בסוגיית הסרת שיער בלייזר בעד ונגד צריך להבין כיצד הסרת השיער מתבצעת. קרן הלייזר היא קרן אור הגורמת לחימום מקומי. בהסרת השיער מכוונת הקרן להתביית על פיגמנט השיערה הכהה ומחממת את השיערה עד לשורשה, כך שזקיק השיערה נהרס ויכולתו להצמיח שיערות נוספות נפגעת. בדיון בעד ונגד הסרת שיער בלייזר נאמר בעבר כי החימום המקומי גורם לכוויות וצלקות, אך כיום נמצאים בשימוש מכשירי לייזר משוכללים וחדישים שאינם גורמים כוויות.
סיכום בעד ונגד: בעד.

בעד ונגד  – שפע מכשירים

בשיקולי בעד ונגד הסרת שיער בלייזר שפע המכשירים מפריע. ההבדל העיקרי בין המכשירים הוא באורך הגל של קרני האור. ככל שהגל קצר יותר הוא נקלט טוב יותר בפיגמנט השיערה, ומצד שני, מסוכן יותר לבעלי עור כהה. הקושי לבחור בעד ונגד טמון בעובדה שרוב האנשים אינם מודעים להבדלים אלה.
בשיקול הסופי בעד ונגד שפע המכשירים אנחנו בעד, כל עוד מתאימים אותם נכון לסוג העור.

בעד ונגד – סיכונים אפשריים

בעבר השימוש בלייזר היה מסוכן, כאמור, לבעלי עור כהה, ובשימוש לא נכון במכשיר נגרמו נזקים למטופלים, כגון כוויות, צלקות, פיגמנטציה ועוד, שהעלו לדיון טיעונים שונים בעד ונגד הלייזר. כיום, המכשירים החדישים מצוידים במערכות קירור מובנות והסיכוי לכוויות הוא מזערי. אחת האזהרות החמורות בעד ונגד הלייזר הוא ההקפדה על הפעלת המכשיר על ידי צוות מקצועי מוסך ומיומן, כפי שנעשה במכונים הגדולים המפוקחים על ידי משרד הבריאות, מה שמוריד את הסיכון.
סיכום בעד ונגד: בעד.

בעד ונגד- מכוני הלייזר

כאמור, הפעלת מכשירי הלייזר חייבת להיעשות על ידי צוות מקצועי מיומן. לקוסמטיקאיות לא מיומנות אסור, לפי החוק, להשתמש במכשירי לייזר. בשיקולי בעד ונגד חייבים להבין כי ההקפדה על הנהלים הבטיחותיים מייקרת את הטיפול אך מקטינה את הסיכונים.
סיכום בעד ונגד: בעד.

בעד ונגד – סוגיית הכאב

כל מי שמדבר על הסרת שיער בלייזר נגד מציין את הכאב, אך גם זה נחלת העבר. כפי שציינו הטיפול בלייזר אינו כואב, בוודאי לא בהשוואה לאפילציה או שעווה.
סיכום בעד ונגד: בעד.

בעד ונגד – תופעות לוואי מקומיות

בדיון על הסרת שיער בלייזר בעד ונגד תמיד עולה הטיעון על אדמומיות מקומית לאחר הטיפול ורגישות עורית באזור המטופל, שהן תופעות לוואי נורמליות להסרת שיער, ונעלמות לאחר מספר ימים.
סיכום בעד ונגד: בעד.

בעד ונגד – אחוזי הצלחה

מכל השיטות השונות להסרת שיער לטווח ארוך, אחוזי ההצלחה של הסרת שיער בלייזר הם הגבוהים ביותר ועומדים על השמדת קרוב ל- 90% בממוצע מהשיער.
סיכום בעד ונגד: בעד.

בעד ונגד: צמיחת שיער חוזרת

בניגוד לשיטות אחרות להסרת שיער בהן השיער שב לצמוח במהרה, הלייזר, כפי שכבר ציינו, הורס את שורש השיערה ואינו  מאפשר לו להצמיח שערות נוספות. יחד עם זה, במקרים נדירים נרשמה צמיחת שיערות חוזרת לאחר 4-5 שנים, אך השיער הצומח הוא פלומתי, עדין ובהיר.
סיכום בעד ונגד: בעד.