מה עדיף – הסרת שיער בלייזר או בטכנולוגיה אחרת?

מה עדיף – הסרת שיער בלייזר או בטכנולוגיה אחרת?

10221534_sעולם המדיה שוטף אותנו במסרים שמחלחלים אל תת המודע שלנו לאט אבל בטוח. אחד התחומים המושפעים מכך ביותר הוא תחום האסתטיקה בכלל והאסתטיקה הנשית בפרט, והאמונה שגוף חלק הוא גוף יפה היא כבר חלק בלתי נפרד מהתפיסה של רוב האנשים, למרות שהטבע יצר אותנו שעירים ושעירות במידה זו או אחרת. יש דברים בהם אין טעם להילחם, ושיטות שונות להסרת שיער קיימות בשוק שנים רבות. בשנים האחרונות הטכנולוגיה מאפשרת לנו להסיר שערות לטווח ארוך, בעזרת אפילציה, לייזר, אינפרא אדום, IPL ועוד. הסרת שיער בלייזר היא הטכניקה הנחשבת ליעילה והבטוחה ביותר, ובכל זאת יצאנו לבדוק, מה עדיף – הסרת שיער בלייזר או בטכניקה אחרת.

הסרת שיער לטווח ארוך באיזה טכנולוגיה להשתמש?

בין אתם אתם עושים הסרת שיער בלייזר או באינפרא אדום, מה שחשוב לכם הוא בוודאי התוצאה, וטווח הזמן בו היא מחזיקה מעמד. משרד הבריאות קבע כי הסרת שיער לצמיתות אינה הבטחה ברת קיימא, אך כאשר משקיעים סכומים נכבדים וזמן לא מבוטל בטיפולים להסרת שיער, רצוי שגם התוצאות יהיו בהתאם, כלומר יחזיקו מעמד לטווח ארוך. שלוש השיטות שמבטיחות הסרת שיער לטווח ארוך הן הסרת שיער בלייזר, הנחשבת לשיטה הבטוחה והיעילה ביותר להסרת שיער לטווח ארוך. הטיפולים נעשים במכונים מורשים ועל ידי צוות רפואי בלבד; אינפרא אדום, השיטה הנפוצה להסרת שיער לטווח ארוך אצל קוסמטיקאיות; IPL (Intense Pulse Light), שהיא טכנולוגיה חדשנית המבטיחה הסרת שיער ללא כאב בעזרת קרני אור, אך משך קיומה קצר ביותר ועדיין לא נבדקו תוצאות לטווח אורך. טכנולוגית קרני אור נוספת היא DPC .

המכנה המשותף לכול הטכנולוגיות

בכל שלוש השיטות המדוברות, הסרת שיער בלייזר אוDPC  או כל אחת מהשיטות האחרות, הסרת השיער נעשית בעזרת חום. הקרניים מתבייתות על הפיגמנטים של השיערה, ומשתמשות בה כמוליך כדי להגיע לשורש, הנהרס מהחום, ללא גרימת כאב למטופל. השיער, הצומח בשלושה מחזורים, מתדלדל לאט לאט עד הפסקת הצמיחה או צמיחה של שיער פלומתי בהיר. לפני הטיפולים השונים יש לגדל את השיערות ולגלח אותן ממש לפניו.

והשונה בין כל בשיטות

  • קרן הלייזר היא קרן ממוקדת, היעילה ביותר להסרת שיער כהה ופחות יעילה להסרת שיער בהיר מאוד, כמו שיער בלונדיני או שיער שיבה. טכנולוגיית הלייזר העכשווית היא מתקדמת דיה כדי להסיר את השיער ללא נזקים, כוויות, או כתמי פיגמנטציה שליוו את הסרת השיער בלייזר בשלביה המוקדמים, וכל עוד היא נעשית על ידי צוות רפואי מוסמך, היא השיטה הבטוחה ביותר להסרת שיער לטווח ארוך. תדירות הטיפולים היא אחת לכמה חודשים, בהתאם למחזורי הגדילה של השיער, ובהתאם לסוג השיער וגון האור נקבעת כמות הטיפולים הנדרשת.
  • קרני אינפרא אדום הן בעלות עוצמה נמוכה בהרבה מזו של קרני הלייזר, ולכן המכשירים נפוצים בשימוש אצל קומסטיקאיות, שאינן מורשות להשתמש בלייזר. לאינפרא אדום מספר אורכי גל, אך היא יעילה יותר עבור אנשים בעלי שיער כהה. הטיפול אינו כואב, אך בשל עוצמת הקרן הנמוכה נדרשים טיפולים רבים כדי להגיע לתוצאות מספקות.
  • קרן IPL או DPC חזקה יותר מזו של האינפרא האדום והיא מתאימה גם לבעלי שיער בהיר. קרני האור מגובות במערכת קירור מים כדי למנוע את הכאב, והטיפול נעשה מדי כמה שבועות. כפי שציינו בתחילה, השימוש בקרני אור עדיין בחיתוליו ותוצאות הטיפולים עדיין לא נבדקו לאורך זמן, ויש לקחת זאת בחשבון.