הסרת שיער באינפרא אדום

הסרת שיער באינפרא אדום – המדריך המלא

הסרת שיער באינפרא אדום היא אחת השיטות המתקדמות ביותר בתחום הסרת השיער. שיטת האינפרא האדום משתמשת בטכנולוגיה של הבזקי אור, הבזקי האור שנשלחים אל עבר שורשי השערות מחממים את השורש וגורמים למותו. כמו במקרה של הסרת שיער בלייזר גם במקרה של הסרת שיער באמצעות אינפרא אדום לא מדובר על הסרה לצמיתות ולכן אין להאמין למכונים שמבטיחים הסרת שיער לצמיתות באינפרא אדום – טיפול יעיל באינפרא אדום יכול להסיר עד כ- 80% מהשיער המיותר ומכון שמבטיח הסרה לצמיתות הוא איננו מכון אמין ולא מומלץ כלל לבחור לבצע בו את התהליך.

מהו מספר הטיפולים הדרוש? מהן תופעות הלוואי של הטיפול ואיך ניתן לעבור בשלום הסרת שיער באינפרא אדום?

מספר הטיפולים הדרושים להסרת שיער באינפרא אדום עומדים על כ-  10 טיפולים בממוצע כאשר יש להמתין כחודש ומעלה בין טיפול לטיפול. משך הטיפול תלוי באזור ממנו מסירים שיער והטיפול יכול להמשך בין מספר דקות עד שעה. הטיפולים עשויים לגרום לכאב אך ניתן להפחית את רמתו באמצעות מריחת משחת אלחוש. תופעות הלוואי של הטיפול עשויות להיות: נפיחות, עקצוצים, פצעונים, אדמומיות, פגיעה בהזנת העור ובבריאות העור, כוויות ופיגמנטציה. חשוב לדעת שבחירת מטפל מוסמך ובעל ניסיון תוכל להפחית את הסיכונים בצורה ניכרת. כמו כן, חשוב להימנע מחשיפה לשמש במהלך תקופת הטיפול.

איפה אפשר להסיר שיער באמצעות אינפרא אדום?

ניתן להסיר שיער בשיטת האינפרא האדום בכל אזורי הגוף – אפשר לבצע הסרת שיער באינפרא אדום במפשעה, אפשר לבצע הסרת שיער באינפרא אדום בפנים (שפם, לחיים, פאות ואזורים נוספים), אפשר לבצע הסרת שיער באינפרא אדום ברגליים ובידיים ואפשר להסיר שיער באמצעות אינפרא אדום בגב, בחזה, בבית השחי ובאזורים אחרים.

הסרת שיער באינפרא אדום – מאיזה גיל אפשר לבצע ולמי אסור לבצע את הטיפול?

הסרת שיער באינפרא אדום מתאימה לכולם כך שניתן לבצע הסרת שיער לגברים באמצעות אינפרא אדום והסרת שיער לנשים באמצעות אינפרא אדום. בנוגע לנשים בהריון הדעות חלוקות משום שלא בוצעו מחקרים רציניים בנושא הסרת שיער באינפרא אדום בזמן הריון. חלק מהרופאים טוענים שאסור לבצע הסרת שיער באינפרא אדום בהריון וחלק טוענים שניתן לבצע את הטיפולים. למרות המחלוקות בנושא אנו ממליצים שלא להסתכן ולהמתין עד לסיום ההיריון וכן ההנקה שכן לא מומלץ גם לבצע הסרת שיער באינפרא אדום בהנקה. נוסף על כך, לא מומלץ לבצע את הטיפול בתקופה זו משום שגופה של האשה עובר שינויים שמשפיעים בין היתר על צמיחת השיער.

טיפולי הסרת שיער באינפרא אדום גם לא מתאימים לאנשים שצורכים תרופות מסוימות ולצעירים שנמצאים בגיל ההתבגרות משום שבגילאים אלו חלים בגוף שינויים הורמונליים שמשפיעים על צמיחת השיער – כך שמומלץ לבצע הסרת שיער באינפרא אדום לנערות מגיל 16 ולבחורים מגיל 20.

יש לציין כי חלק מההורים חושבים לקחת את ילדיהם למכון מקצועי כדי לבצע הסרת שיער באינפרא אדום לילדים, במקרה זה נודה כי הסרת שיער בשיטה זו יכולה להועיל לילד מבחינה פסיכולוגית ולשפר את בטחונו העצמי במקרה שהוא שעיר מאוד אך רוב המכונים מקבלים רק צעירים מגיל 16. מכונים שמציעים הסרת שיער לילדים עשויים להיות חשודים ולכן יש לבדוק אותם ב- 7 עיניים.

הסרת שיער בלייזר או באינפרא אדום? מה ההבדלים?

רבות דובר על ההבדלים בין האינפרא האדום והלייזר, כדי לדעת באיזו שיטה עדיף לבחור יש לבחון את ההבדלים בין שתי השיטות. לפניכם 5 הבדלים מרכזיים בין האינפרא האדום ובין הלייזר:

  1. התאמה לקהל יעד – הסרת שיער באינפרא אדום לעומת לייזר מתאימה גם למטופלים בעלי גוון שיער בהיר יותר או גוון עור כהה – זאת בניגוד למכשירי הלייזר שמתאימים בעיקר לבעלי גוון עור בהיר ושיער כהה. האינפרא האדום יכול להתאים למטופלים רבים יותר (אך לא לבעלי גוון שיער בלונדיני, ג'ינג'י או לבן) משום שהוא פועל באמצעות מספר קרני אור בגלי אורך שונים כך שאפשר להתאים אותם למטופלים – זאת בניגוד ללייזר ששולח קרן אור חזקה אחת.

יש לציין שהיום ניתן לבצע הסרת שיער באינפרא אדום באמצעות מכשיר ביתי אך המכשירים הביתיים אינם מספקים מענה לכל האוכלוסייה, במקרה זה יכול מכון מקצועי לסייע למטופל ולהתאים לו את הטיפול באופן אישי.

  1. מחיר הטיפולים – טיפולי האינפרא האדום קצת יותר זולים מטיפולי הסרת שיער בלייזר. לדוגמה – הסרת שיער בלייזר לכל הגוף עולה בין 13,000- 15,000 ₪ והסרת שיער באינפרא אדום לכל הגוף עולה כ- 13,000 ₪ בממוצע.
  2. פיקוח רפואי – מרבית מכשירי האינפרא האדום לא דורשים פיקוח רפואי – זאת בניגוד למכשירי הלייזר שדורשים פיקוח רפואי וקבלת אישור ממשרד הבריאות.
  3. דרישות המטפלים – הסרת שיער בלייזר או באינפרא אדום חייבת להתבצע במכון מקצועי שמספק אחריות. הסרת שיער בלייזר יכולה להתבצע על ידי רופאים, אחיות, טכנאים ומטפלים מורשים שהוסמכו והוכשרו בביצוע טיפולי הסרת שיער בלייזר. בניגוד לכך, יכולה הסרת שיער באינפרא אדום להתבצע גם על ידי קוסמטיקאיות שעברו הכשרה ועל ידי כל אדם שהוכשר לכך.
  4. גילוח – כאשר מבצעים הסרת שיער באינפרא אדום לא צריך לגלח את השיער לפני הטיפול – זאת בניגוד לשיטת הסרת שיער באמצעות מכשיר לייזר שדורשת מהמטופל לגלח את האזור המיועד להסרת השיער לפני הטיפול.

חלקים ומרוצים – טיפולי הסרת שיער באמצעות אינפרא אדום

באמצעות הסרת שיער באינפרא אדום ניתן לשפר את המראה החיצוני והביטחון העצמי בצורה ניכרת, להפסיק את השעבוד לשיטות הסרת השיער הישנות והמטרידות שכוללות בין היתר: גילוח, שימוש בקרמים להסרת שיער ושעווה וליהנות מחופש ואפשרות לנהוג בספונטניות וללכת לים ולבריכה או ללבוש בגדים קצרים ללא דאגות מיותרות ובהתראה קצרה.

כדי למצוא את מכון הסרת השיער המתאים רצוי לפנות אל חברים ומכרים ולבקש חוות דעת והמלצות, לבדוק מחירי הסרת שיער באינפרא אדום – מחירים אלו מוצגים באתרים שונים באינטרנט ואף למצוא מבצעים והנחות. בכל אופן יש לוודא שהמכון מקצועי, אמין ושומר על הניקיון, שהמכשירים איכותיים ושהמטפל עבר הסמכה.