הסרת שיער באינפרא אדום או לייזר

הסרת שיער באינפרא אדום או לייזר – מה עדיף?

הסרת שיער בלייזר היא שיטה ותיקה יחסית בתחום הרחקת שיער הגוף לטווח ארוך, ורוב האנשים כבר שמעו עליה. הסרת שיער באינפרא אדום, לעומת זאת, היא טכניקה חדשה יחסית, שרוב האנשים אינם מודעים כלל לקיומה, ובוודאי לא להבדלים שבין הסרת שיער באינפרא אדום לעומת לייזר. במאמר זה נעמוד על ההבדלים העיקריים בין שתי השיטות, כך שכל אחד יוכל להכריע לעצמו: הסרת שיער באינפרא אדום או לייזר, מה עדיף?

 

ההבדל הטכנולוגי בין הסרת שיער בלייזר לעומת אינפרא אדום

מכשירי הלייזר שולחים קרני לייזר, כמובן, הנצמדות לפיגמנט הצבע של השיערה, ומחממות אותה לאורכה עד שורש השערה, כך שהשורש נהרס ונמנעת גדילה מחודשת של השיער. בזכות דיוק הלייזר, גלי הלייזר הם בעוצמה אחת בלבד ופוגעים בשערה בלבד ולא ברקמות העור.
הסרת שיער באינפרא אדום שולחת מספר לא מבוטל של גלים באורכים שונים בו זמנית, במטרה להסיר כמה שיותר שיער. ריבוי אורכי הגלים גורם להם לפגוע ברקמות שונות, עד לעומק של 10 מ"מ, כך שהן עשויים לגרום נזק גם לעור עצמו, לכלי הדם, ולרקמות פנימיות עדינות בשכבה העליונה של העור.

מי מורשה לטפל באנפרא אדום ומי בלייזר

הסרת שיער באינפרא אדום או בלייזר מחייבת טיפול מקצועי. הטיפול בלייזר מורשה רק לאנשי רפואה, כלומר רופאים או אחיות, שהוכשרו והוסמכו להפעיל את המכשור, או טכנאים מורשים המפעילים את המכשירים בפיקוח הצוות הרפואי. השימוש במכשירי אינפרא אדום מותר לקומסטיקאיות ולאנשים נוספים. על מכשירים אלה לא נערך מחקר קליני ולכן אין צורך בפיקוח רפואי בעת השימוש או אישור של משרד הבריאות, שמכוני הלייזר נדרשים אליו.

כמה זמן לוקח לבצע שיער הסרת שיער לייזר מול אינפרא אדום?

כאשר בוחנים הסרת שיער בלייזר מול אינפרא אדום בפרמטר הזמן התוצאה כמעט זהה. בשני המקרים נדרשת סדרת טיפולים, הכוללת עד 12 מפגשים של הסרת שיער בכדי להגיע לתוצאות היעד. שימו לב – מי שמבטיח לכם טיפולים ללא הגבלה יודע מראש שהתוצאה לא תהיה לשביעות רצונכם.

יש גם סיכונים:

בשתי השיטות, הסרת שיער באינפרא אדום או לייזר, יש כמה סיכונים שכדאי להיות מודעים אליהם מראש:

  • הרחקת שיער בלייזר נחשבת לשיטה הבטוחה ביותר אך יחד עם זאת קיים סיכון נמוך להיווצרות כוויות מקומיות עדינות, וגירוי מקומי בעור. שתי תופעות אלה עוברות במהירות. גם פיגמנטציה של העור היא סיכון אפשרי, אך נדיר, שאין לצפותו מראש. תופעות  נוספות כמו צמיחת יתר של השיער באזור המטופל או דיקוק השערות יתר על המידה ללא פגיעה בצמיחה מתרחשים רק כאשר המכשור מופעל בידי אנשים לא מקצועיים.

 

  • הסרת שיער באינפרא אדום אינה בריאה לעור באופן כללי. גלי האינפרא האדום עשויים לסגור את כלי הדם העדינים ולפגוע בהזנת העור ובריאותו, לגרום לנגעי עור שונים ולהצטלקויות לא נעימות. אדמומיות קלה, עקצוצים וכוויות קלות עשויים להיגרם במהלך הטיפול, וכן שינוי בצבע העור והופעת כתמי פיגמנטציה אינם נדירים. סיכונים נדירים יותר הם הופעת פצעונים על העור, עקצוצים שאינם עוברים ורגישות יתר באזור.