האם הסרת שיער בלייזר כדאית?

האם הסרת שיער בלייזר כדאית – כל התשובות לכל השאלות.

השיטה שנחשבת היום ליעילה ביותר להסרת שיער לטווח ארוך היא הסרת שיער בלייזר. המידע הקיים בנושא סותר לעיתים, אינו תמיד מדויק ועמוס במיתוסים שגויים או כאלה שנשענים על הטכנולוגיה כפי שהייתה בראשית דרכה. אם אתם מתעניינים באפשרות של הסרת שיער בלייזר, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר הבא בו ריכזנו עבורכם את השאלות הנפוצות ביותר בנושא. לאחר מכן תוכלו להחליט האם הסרת שיער בלייזר כדאית עבורכם או לא.

מי יכול להסיר שיער בלייזר?

באופן כללי, התאמת שיער בלייזר מתאימה לגברים ונשים מעל גיל 18, כיוון שהשינויים ההורמונליים המלווים את גיל ההתבגרות עשויים להשפיע על צמיחת השיערות. הפרופיל האידיאלי להסרת שיער בלייזר הוא של אדם בעל עור בהיר ושערות כהות, אך גם אנשים שאינם עונים על הגדרה זו יכולים להינות מתוצאות מצוינות של סדרת טיפולים מקצועית. בעלי שיער בלונדיני, ג'ינג'י או שיער שיבה אינם יכולים להסיר שיער בלייזר וצריכים להשתמש בשיטות אחרות.


למי אסור לעבור הסרת שיער בלייזר?

חולי סרטן העוברים טיפולי כימותרפיה, אנשים הנוטלים תרופות מסוימות כמו רוקוטן, תרופות למחלות פרקים וסוגי אנטיביוטיקה מסוימים, נשים בהריון ונשים מיניקות, ולסובלים מויטליגו אסור להסיר שיער בלייזר. באזור מקועקע אסור להסיר שיער בלייזר כיוון שעשויה להיווצר בו צלקת.
טיפולי הלייזר אמורים להיעשות או להיות מלווים על ידי צוות רפואי, ובתשאול הראשוני שלפני תחילת הטיפולים יש למסור את כל המידע הרלבנטי ולהתייעץ עם הצוות.

האם הסרת שיער בלייזר יעילה?

כאמור, הסרת שיער בלייזר נחשבת לשיטה היעילה ביותר להסרת שיער לטווח ארוך. התוצאות אינן מהירות כמו במריטה בשעווה, והטיפול אינו זול כמו שימוש בסכין גילוח, אך אין ספק שהתוצאות הסופיות מחזיקות מעמד לטווח הארוך ביותר, עם מינימום תופעות לווי וסיכונים.

האם זה מסוכן?

כל עוד הטיפול מבוצע על ידי צוות רפואי, כפי שקובע משרד הבריאות, הסרת שיער בלייזר היא פרוצדורה בטוחה לחלוטין. תופעות לוואי קלות ומעטות עשויות להופיע, כמו רגישות עורית למספר שעות או אדמומיות קלה, אך אין בהן סיכון. לאחר הטיפול יש להישמע להוראות הצוות, ולא לחשוף את העור לשמש, כדי להינע מכוויות וכתמי פיגמנטציה שעשויים להופיע.
ישנו סיכון נמוך מאוד להתפתחות חוסר פיגמנטציה באזור המטופל, והתפתחו שיעור יתר לנערות הסובלות מבעיות אנדוקריניות או משקל עודף. לגברים קיים סיכון נמוך לפתח שיעור יתר בידיים, ולבעלי עור כהה מאוד עשויה להיתפתח צלקת באזור המטופל. כאמור הסרת שיער בלייזר סיכונים הם מעטים אם מבצעים את הטיפולים ע"י רופאים.

האם הסרת שיער בלייזר היא לצמיתות?

האם יש הסרת שיער לצמיתות? לא. למעשה, הסרת שיער בלייזר אינה לצמיתות כי אם לטווח ארוך. בהתאם לסוג העור והשיער ולמספר הטיפולים, תוצאות הסרת השיער בלייזר עשויות להחזיק מספר שנים, אך השיער שיגדל יהיה עדין, דק ודליל יותר מהשיער שהיה קודם וסדרת טיפולים קצרה תוכל להסיר אותו שוב. בהתאם לקבוע בחוק, כאשר אתם שואלים במכון הלייזר האם הסרת שיער בלייזר היא לצמיתות, עליהם לומר לכם את האמת , כפי שעכשיו היא ידועה לכם.

האם זה כואב?

הסרת שיער בלייזר אינה כואבת בדרך כלל, אך הדבר תלוי בסף הכאב האישי של המטופל ובאיזור ממנו השיער מוסר. ברוב המקרים הטיפול מלווה בתחושת אי נוחות וכאב קל מאוד.

הסרת שיער בלייזר – האם זה כדאי?

לסיכום, נחזור לשאלה איתה פתחתנו את המאמר- האם זה כדאי? לטעמנו, כן. בתנאי שאתם עומדים בקריטריונים האמורים, ומקפידים לקבל את טיפולי הלייזר במכון מוסמך ומורשה, הנמצא בפיקוח משרד הבריאות ומקפיד על הנהלים השונים, כדוגמאת תשאול מקיף, אמירת אמת והפעלת המכשור על ידי צוות רפואי.  במידה והקפדתם על כל אלה התשובה לשאלה האם הסרת שיער בלייזר כדאית, נראית לנו ברורה לחלוטין.