אפילציה דרך קופת חולים

אפילציה דרך קופת חולים – אפשרית או לא? תגלו בכתבה הבאה

אפילציה שמשתמשת במחט חשמלית שהורסת את שורשי השיערות נחשבת לשיטה יעילה להסרת שיער שכן טיפול מוצלח יכול להסיר עד כ- 95% מהשיער המיותר. למרות זאת השיטה אינה תופסת את מרכז הבמה בימינו משום ששתי השיטות האיכותיות – הסרת שיער באמצעות לייזר והסרת שיער באמצעות קרן אור הפכו להיות השיטות הפופולריות ביותר אך לצד השיטות הללו כדאי להכיר את האפילציה משום שיש לה יתרונות רבים: הטיפול באפילציה נוח, זמין, ותיק ומוכח כיעיל ביותר במיוחד כאשר מדובר על הסרת שיער מאזורים רגישים כמו: הגבות, הלחיים, גשר האף, הכתפיים, בית השחי, קו הביקיני, החזה ואזורים נוספים.

נוסף על היתרונות הללו הטיפול באפילציה מתאים לקהל יעד נרחב ובין היתר גם לבעלי גוון שיער בהיר וכידוע השיטות המתקדמות אינן פועלות בצורה יעילה על שיער בהיר (שיער שיבה, ג'ינג'י ובלונדיני).

אז מה אתם אומרים? אין לאפילציה חסרונות?

לצד היתרונות הרבים של הסרת שיער באפילציה יש לה חסרונות שדוחקים אותה לצד – החיסרון המשמעותי של טיפול האפילציה הוא שהוא פולשני יותר משאר סוגי הטיפולים, ארוך מאוד למרות שאין צורך להמתין זמן רב בין הטיפולים (ניתן לבצע שני טיפולים במהלך שבוע) וכואב. כמו כן, למרות שקהל היעד של האפילציה נרחב יש אנשים שלא יכולים לעבור את הטיפול, אוכלוסייה זו כוללת: בעלי מערכת חיסון פגועה, אנשים שסובלים ממחלות עור וזיהומים, אנשים שסובלים מבעיות בקרישת דם ואנשים שעירים במיוחד משום שבמקרה של שיעור יתר הטיפול שנחשב לארוך מאוד יהיה ארוך עוד יותר, לדוגמא כמו אזורים כמו אוזניים שעירות מאוד.

נוסף על כל אלו עשויות להיות לטיפול תופעות לוואי כמו: הופעת פצעים קטנים במקום המטופל, הפצעים הללו מגלידים תוך מספר ימים.  כמו כן, עלולות להישאר צלקות, כוויות, כתמי פיגמנטציה ותופעות נוספות. כדי להפחית את הסיכונים חשוב לבחור במטפל מורשה שעובד במקום נקי ומשתמש במחט חדשה ונקייה בכל טיפול ולשמור על העור מפני השמש במהלך שלושה שבועות. נוסף על התופעות האלו הזכרנו מקודם שהטיפול כואב, כמובן שרמת הכאב משתנה ממטופל למטופל אך באופן כללי ניתן לומר שהמטופלים שעוברים את הטיפול חשים בעקצוץ במהלך הטיפול, העקצוץ נמשך זמן מסוים גם לאחר סיום הפגישה. אפשר להקל על התחושה באמצעות מריחת משחה מאלחשת.

מתי אפשר לבצע טיפול הסרת שיער באפילציה?

לא ברור מאיזה גיל ניתן לבצע את הטיפול משום שהמומחים לשיטה לא הגיעו להסכמה בנושא. מה שברור למומחים הוא שהטיפול לא פוגם בתהליך ההתפתחות של המטופל אך הוא עשוי שלא להצליח בשל סיבות שונות כמו חוסר איזון בהורמונים שנמצאים בגוף שעשויים לגרום לצמיחת שיער רבה. כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של הטיפול מומלץ להתחיל אותו לאחר גיל ההתבגרות, כלומר בגילאים 16-18. בכל מקרה יש לפנות אל הרופא ולקבל ייעוץ באופן אישי, בחלק מהמקרים יהיה ניתן לטפל בשיעור היתר בעזרת טיפולים הורמונליים.

מעוניינים לבצע טיפולי אפילציה? מה כדאי לבדוק?

במהלך השנים האחרונות זיהו קופות החולים את העלייה במספר האנשים שמעוניינים לבצע טיפולי הסרת שיער ורבות מהן מציעות לחבריהן טיפולי הסרת שיער בלייזר וטיפולים אסתטיים נוספים בהנחה אך מבדיקה שערכנו בנוגע להנחות על טיפולי הסרת שיער באמצעות אפילציה בקופות חולים לא מצאנו את התוצאות המבוקשות ולמרות זאת אנו ממליצים למעוניינים בטיפול הסרת שיער באמצעות אפילציה לחפש טיפולי אפילציה בקופת חולים כללית, לבדוק האם יש טיפולי אפילציה במאוחדת ולבצע בדיקות נוספות – כמובן שיש לבדוק את האפשרויות לקבלת הנחות בקופת החולים אליהן שייכים – כמובן נזכיר שוב ונחדד שלאתר זה אין קשר עם קופות החולים אלא כתבה זו היא סיקור בלבד.

חשוב מאוד להכיר את החסרונות של השיטה ולזכור שקיימות שיטות אחרות בשוק, ככל שיצטבר ידע רב יותר בנושא יהיה ניתן לבחור בטיפול שמתאים למטופל באופן אישי.

נוסף על כך, רצוי לערוך השוואת מחירים ללא קשר לקופות החולים, בחינה מקיפה של מחירי השוק וכניסה לאתרים שעורכים השוואות יכולה לסייע במציאת המקום המתאים. באופן כללי ניתן לומר כי ברוב המקרים הטיפול מתומחר לפי שעה כך שעלות טיפול אחד תעמוד על כ- 75 ₪ בממוצע (לרבע שעה) כאשר יש לקחת בחשבון שמספר הטיפולים משתנה.

כפי שציינו יש לוודא שהמכון איכותי. בין היתר חשוב לוודא שהמטפל עבר הסמכה מקצועית, שהמקום נקי, שהמחט חדישה ונקייה ולא להתפתות למחירים נמוכים באופן קיצוני משום שהם עשויים להצביע על רמת שירות נמוכה.

הבהרה:

אין אתר זה קשור למכוני הסרת שיער בלייזר או למכוני אפילציה או לקופות החולים, המידע עשוי להשתנות, אנחנו ממצילים בחום להתעדכן מול הגורמים הרלוונטיים.