אינפרא אדום הסרת שיער סכנות

אינפרא אדום הסרת שיער סכנות ודברים שכדאי לדעת על תופעות לוואי

הרחקת שיער לטווח ארוך הפכה, מזמן, לפתרון המומלץ והיעיל ביותר להתעסקות עם השיער המיותר על גופנו. לייזר, אפילציה, אינפרא אדום ועוד, כולן שיטות שונות להסרת שיער. הסרת שיער באינפרא אדום היא שיטה חדשה יחסית, שהציבור עדיין לא מודע ליתרונותיה ולחסרונותיה. לפניכם מידע שחשוב לדעת על אינפרא אדום הסרת שיער סכנות ותופעות לוואי.

אינפרא אדום הסרת שיער תופעות לוואי

תופעת לוואי קלה ומיידית של הסרת שיער באינפרא אדום היא הופעת אדמומיות קלה ו/או נפיחות מקומית באזור המטופל. האדמומיות והנפיחות עברות תוך מספר שעות עד מספר ימים.  תופעות לוואי נוספות ופחות שכיחות שעלולות להיגרם הן הופעת פצעונים, ופיתוח רגישות יתר באזור שטופל, ואף תחושת עקצוץ בלתי נפסקת במקום. תופעות אלה אינן נעימות והן ניתנות לטיפול רפואי. חשוב לציין שאין כל דרך לנבא מראש האם המטופל או המטופלת יסבלו מתופעות לוואי אלה או לא, והן יכולול להופיע באזור אחד של הגוף ובאזורים אחרים לא. מי שכבר טופל באינפרא אדום וחווה הסרת שיער באינפרא אדום חסרונות אלה, סיכוייו שיופיעו שוב הם גבוהים יותר, כמובן.

הורדת שיער באינפרא אדום סיכונים של כוויות

כאשר קרני האינפרא אדום פועלות בעוצמה גבוהה מדי הן עשויות ליצור חימום יתר של העור וכוויות. בדרך כלל מדובר על כוויות קלות, ועל אף שאינן נעימות הן חולפות במהרה. באינפרא אדום הסרת שיער סיכונים לכוויות קיימים בעיקר עבור בעלי עור כהה, ומומלץ עבורם למצוא דרך אחרת להסרת שיער לטווח ארוך.  כדאי לשים לב בזמן הטיפול עצמו לעוצמת הכאב – כשקרני האינפרא אדום מכוונות נכון הטיפול אינו אמור להיות כואב במיוחד. כדי להימנע מתופעה זו ככל הניתן יש להקפיד ללכת למכונים מורשים ומפוקחים בלבד.

אינפרא אדום הסרת שיער סכנות של פיגמנטציה

תופעת לוואי שאינה נעימה על אף שאינה כואבת היא שינוי בצבע העור או הופעת כתמי פיגמנטציה. גם הפיגמנטציה נפוצה יותר אצל בעלי עור כהה, כיוון שעוצמת קרני האינפרא אדום גבוהה יותר. מעבר לכך, חובה להיזהר מחשיפה לשמש, חודש לפני הטיפול וגם אחריו, לבעלות כל סוגי העור, כיוון שהחשיפה לשמש עלולה לגרום להופעת פיגמנטציה באזור המטופל. עור שזוף דינו כעור כהה ולכן יש להימנע מהשמש כחודש לפני הטיפול ולאחריו, עד לסיום סדרת הטיפולים כולה.