איך להסיר את שיער הפנים?

איך להסיר את שיער הפנים? כל השיטות המומלצות וגם הפחות מומלצות

כל כך מטריד ומביך. איך אפשר להפטר מזה?

נשים רבות  (כ- 25% מהנשים בישראל ואם נעמוד זאת במספרים – כ -41 מיליון בארה"ב) סובלות מצמיחת שיער בפנים. צמיחת השיער שמתרחשת ברוב המקרים בלחיים, בפאות, בסנטר ובשפם יכולה להיות תוצאה של גורמים שונים, ביניהם: גורמים תורשתיים, שינויים הורמונליים, כמו למשל: מחזור, הריון ומקרים נוספים או עודף הורמונים גבריים.

צמיחת השיער באזור הפנים גורמת למבוכה ונשים רבות מחפשות דרכים יעילות שיסיעו להן להסיר את השיער המיותר. חלק מהנשים מנסות להסתיר את השיער באמצעות הלבנתו אך השיטה אינה מומלצת משום שההלבנה לא מסתירה את השיער אלא גורמת לפנים להראות פרוותיות.

שיטות ישנות להסרת שיער בפנים – מדוע הן לא מומלצות?

אם אתן מעוניינות להסיר שיער בפנים אתן וודאי מכירות את השיטות הישנות, שיטות אלו אינן יעילות במיוחד – וודאי לא היום, כשניתן לבחור בשיטות טובות ויעילות יותר עליהן נסביר בהמשך. לשיטות הישנות יש הרבה חסרונות, נציג אותן לפניכן.

4 שיטות ישנות להסרת שיער בפנים – מדוע הן לא יביאו לכן נחת?

  1. הסרת שיער באמצעות שעוות פנים – הסרת שיער באמצעות שעווה אומנם תולשת את השיער מהשורש – דבר שגורם לו להיחלש אך כעבור 6 שבועות הוא יצמח שוב. מעבר לכך, הטיפול כואב ומלכלך, עלול לגרום לאדמומיות ונפיחות ויש צורך בדיוק רב.
  2. מריטת שיער בפנים באמצעות חוט או פינצטה – הפינצטה והחוט מתאימים להסרה של מעט שיער וכדי לבצע את המריטה יש לחכות עד שהשערות יגיעו לאורך מסוים, אחרת לא יהיה ניתן לתפוס אותן. תוצאות המריטה יחזירו מעמד למשך חודש בממוצע. במידה ובוחרים לבצע את המריטה באמצעות פינצטה רצוי לחטא אותה כדי שהיא לא תעביר חיידקים לעור, החיידקים עלולים לגרום לדלקות ופצעונים. את החיטוי ניתן לבצע באמצעות מים חמים או אלכוהול.
  3. קרם להסרת שיער בפנים – המחיר של הקרמים להסרת שיער נמוך יחסית (עולה כ-40 ₪ בממוצע) אך הריח שלהם לא נעים, השיער צומח במהירות, הם מלכלכים את המקום והם עלולים לגרום לנפיחויות, פצעונים, פריחות, תחושת עקצוץ, כוויות ואף לקלף את העור. יש לציין כי השימוש בקרמים יכול להתאים לנשים מבוגרות.
  4. גילוח שיער בפנים – גילוח שיער הפנים יגרום לשיערות לצמוח במהירות ואם לא די בכך, השיער יהפוך לעבה וכהה ויראה כמו זיפים קשים.

שיטות יעילות ומתקדמות להסרת שיער בפנים

לאחר שבחנו את השיטות הישנות להסרת שיער בפנים ופירטנו את החסרונות שלהן נציין שתי שיטות יעילות ומתקדמות להסרת שיער בפנים. השיטה הראשונה היא אפילציה והשיטה השנייה היא שימוש במכשיר לייזר.

הסרת שיער בפנים באפילציה

הסרת שיער בפנים באפילציה היא שיטה טובה. באמצעות האפילציה שמתבצעת על ידי מחט דקה שמוחדרת לשיער ומשמידה את השורש ניתן לדלדל את השיער בצורה משמעותית. לפעמים יהיה צורך בביצוע כמה טיפולים. במידה והעור מאוד רגיש עלולות להופיע כמה תופעות לוואי כמו למשל: צלקות או שינוי בגוון העור אך מדובר על תופעות נדירות.

הסרת שיער בפנים בלייזר

הסרת שיער בפנים בלייזר היא שיטה פופולארית ביותר שיכולה להפחית כמות משמעותית של שיער – האור שנפלט ממכשיר הלייזר פוגע בשורש השיערה והורס אותה כך שהיא לא גדלה יותר או מוחלשת בצורה משמעותית.

מכשיר הלייזר שמגיע עם קירור מונע נזקים לעור ומפחית את רמת הכאב. במידה ומבצעים הסרת שיער בלייזר בפנים במכון מקצועי ועל ידי רופא מוסמך ובעל ניסיון שמבצע אבחון יסודי לפני הטיפול ניתן לקבל תוצאות מצוינות, להסיר שיערות חודרניות ולמנוע תופעות לוואי כמו למשל: צלקות או פיגמנטציה.

יתרונות נוספים של הסרת שיער בלייזר בפנים הם שבסופו של דבר המחיר הגבוה משתלם משום שההסרה פוטרת את המטופלות מקניית שעווה, סכיני גילוח או קרמים למשך שנים רבות, מפסיקה את השעבוד והעיסוק השגרתי וחוסכת זמן.

כמו כן, הטיפול בלייזר קצר ונמשך מספר דקות ותופעות הלוואי שיכולות להיות: רגישות ואדמומיות חולפות לאחר כמה שעות והעור נותר חלק ונעים. כאן נעצור לרגע ונדבר על דבר חשוב – על מקרים בהם הסיבה לשיעור היתר היא הורמונלית.

מה עושים אם שיעור היתר בפנים הוא תוצאה של בעיה הורמונלית?

לא כולן יודעות זאת אך גופינו מכיל אזורים שאינם הורמונליים ואזורים שהם כן הורמונליים. ההורמונים יכולים להשפיע על צמיחת השיער בצורה ניכרת ולכן, במקרים של שיעור יתר יש לבדוק מהי הסיבה והאם השיעור הוא תוצאה של בעיה הורמונלית. הבעיות ההורמונליות יכולות להיגרם בעקבות סיבות שונות, ביניהן: חוסר וויטמינים וברזל, תרופות עם סטרואידים ומחלות. אז למה אנחנו מספרים לכן את זה? מיד נסביר.

במידה ומעוניינים לבצע הסרת שיער באמצעות לייזר וסובלים משיעור יתר, עלול הטיפול להיכשל ולאכזב את המטופלת שהשקיעה זמן, אנרגיות, כספים וכמובן – ציפתה וייחלה לשינוי. במידה והאשה סובלת משיעור יתר ומעוניינת להסיר את השיער באמצעות לייזר יהיה עליה לבצע בדיקות שיאבחנו את מקור השיעור. במידה והתגלה כי הסיבה היא בעיות הורמונליות ניתן לבצע טיפול משולב שכולל שימוש בתרופות והסרת שיער באמצעות לייזר.

אבחון מקצועי צריך להתבצע לפני כל טיפול – גם אם מדובר על מקרה של שיעור יתר עקב בעיות הורמונליות וגם אם לא, כאשר מבצע האבחון יהיה רופא מוסמך בלבד. במהלך הבדיקה המקדימה יבחן הרופא את ההיסטוריה התרופתית והרפואית של המטופל. אסור לוותר על האבחון המקצועי – הסיכוי להצלחת הטיפול מושפע ממנו בצורה ניכרת. מעבר לזאת, יש לוודא כי הטיפול יתבצע על ידי רופא אחד שמכיר את המטופל ואת ההיסטוריה הרפואית שלו. גם במידה ולא ניתן לצרוך תרופות יסייעו הליווי וההתמדה בטיפול בצורה ניכרת ויאפשרו לאשה לקבל תוצאות טובות.

אבחון מקצועי וטיפול לייזר איכותי יובילו לתוצאות הטובות ביותר

באמצעות הסרת שיער בלייזר בפנים ניתן לקבל תוצאות מצוינות, להפסיק את השעבוד לו גורמת הסרת השיער באמצעות השיטות הישנות ולהתמלא בביטחון עצמי כך שכל תחושת חוסר הנוחות תעלם ותוכלו ליהנות מיציאה לשמש, ליטוף, נשיקה או קרבה לאנשים.

הפנים שלנו הן הדבר הראשון שרואים כשאנו נכנסות לחדר והמראה החלק שלהן ישפיע על כל ההופעה שלכן. אם החלטתן שאתן מעוניינות לבצע את הטיפול חשוב שתקבלו המלצות ממכרות שביצעו הסרת שיער בלייזר בפנים ותוודאו שהמכון והרופא מקצועיים ובעלי ניסיון. כפי שציינו – מחירי הטיפולים אינם נמוכים אך ההשקעה משתלמת לטווח הרחוק, כמובן שתמיד מומלץ לחפש הנחות ומבצעים אך יש להיזהר ממכונים שמציעים טיפולים במחירים נמוכים באופן קיצוני. כמו כן חשוב שתזכרו שההסרה אינה מתבצעת לצמיתות – היא בהחלט מפחיתה את כמות השיער בצורה ניכרת אך אינה מגיעה להסרה של 100% כך שמכון לייזר שמבטיח לכן הסרה לצמיתות משקר לכן ולא מומלץ לפנות אליו משום שההבטחה הזו פוגעת באמינותו.

את טיפולי הלייזר מומלץ לעבור בחודשי החורף משום שבקיץ העור הופך לכהה יותר והדבר פוגע ביעילות של הטיפול ואף עלול לגרום לכוויות, מעבר לזאת, תמיד מומלץ להימנע מחשיפה לשמש במהלך הטיפול.

 אנו מאחלים לכן טיפול קל ומהיר ועור פנים חלק ונקי משיערות!