איזה אישורים צריך להסרת שיער בלייזר?

איזה אישורים צריך להסרת שיער בלייזר? האם כל אחד רשאי לטפל בלייזר?

שיטת הלייזר הינה פופולארית ויעילה משום שהיא יכולה להסיר עד כ – 90% מהשיער המיותר אך במידה ולא מבצעים אותה במכון מקצועי שמחזיק בכל האישורים הדרושים עשויות לצוץ בעיות רבות, חלקן עלולות לגרום לסיכונים שכן מכשירי הלייזר פולטים קרני אור שפוגעות בזקיקי השיער, הופכות לחום שגורם לחימום הזקיקים וצורב אותם.

בין הסיכונים האפשריים עלול המטופל לסבול מגירודים, נפיחות, דימום, חבורות, זיהומים, פיגמנטציה וכו'. כמו כן, ישנם מקרים בהם הטיפול לא מצליח.
במידה והחלטתם לבצע הסרת שיער בלייזר חשוב שתבצעו בדיקות מסוימות. הבדיקות חשובות ביותר – בחירה נכונה של מכון להסרת שיער בלייזר תגדיל את סיכויי ההצלחה של הטיפול ותפחית את הסיכונים להופעת תופעות לוואי.

מהם הפרטים שיש לבדוק לפני שבוחרים במכון להסרת שיער בלייזר?

1. בדקו האם המטפל הוא צוות מוסמך, רק צוות שעבר הסמכה יכול לבצע את התהליך, במידה והטיפול יתבצע באופן שאינו מקצועי הוא עלול להזיק לעור ולגרום לכוויות, כמובן שהוא יכול גם לא להצליח.

2. לפני הטיפול יש לעבור אבחון מסודר שבודק האם המטופל מתאים לטיפול (לא כל מטופל מתאים לטיפולי הסרת שיער בלייזר). בהמשך לנקודה הקודמת – רק צוות שמתמחה בהסרת שיער בלייזר יוכל לבצע את האבחון באופן מקצועי ולבדוק את סוג העור וגוון העור, את גוון השיער, את סוג השיער, את מצבו הבריאותי של המטופל וכו'.

3. יש לוודא כי המכשיר אושר על ידי משרד הבריאות וכי הוא תקין.

4. יש לבדוק האם מכון הלייזר עובד תחת פיקוח של משרד הבריאות.

ארבעת הבדיקות שהוזכרו חיוניות ביותר, כמובן שמומלץ לקבל המלצות מרופא עור מקצועי ומהסובבים ולא להתפשר על המכון בגלל מחירים נמוכים (יחסית), הנחות או מבצעים.