מה עדיף, מכשיר לייטשיר או מכשיר אחר? כתבת סיקור

כמובן נקדים ונאמר שכתבה זו היא סיקור בלבד, לאתר זה אין קשר עם המכשירים המדוברים, אם מצאתם טעות בכתוב נשמח שתעדכנו אותנו ואנחנו נעדכן את הכתבה בהתאם.

מה עדיף, מכשיר לייטשיר או מכשיר אחר – כל ההשוואות בין המכשירים:

מכשיר הלייזר לייטשיר הולך ותופס נפח גדול יותר ויותר בתחום הסרת השיער. מדובר במכשיר לייזר חדשני, המבטיח טיפולים יעילים יותר, המותאמים לכל האוכלוסיה, ללא הבדלי גוון עור ושיער המסוגל לטפל גם בשיער פלומתי עדין, וללא כאבים. בעקבות הצלחת הלייטשיר, שפותח באוניברסיטת הארוורד בארצות הברית, פותחו כמה מכשירים נוספים העובדים בצורה דומה – סופרנו, קנדלה ואלכסנדריט. ננסה לבחון את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ולראות מה עדיף, מכשיר ליישטיר או מכשיר אחר?

לייטשייר מול סופרנו

מכשיר הסופרנו הוא העתק ישראלי מוצלח למדי של הליישטיר המקורי והם פועלים באותה טכנולוגיה. בשני המקרים מדובר במכשיר הפעול על קרני לייזר בעוצמות נמוכות במהירויות משתנות, היוצרות חימום הדרגתי ממושך של זקיקי השיער. עוצמות החום הנמוכות מקלות בצורה משמעותית על הכאב, ומכשיר הלייטשיר מצויד גם במערכת קירור המאפשרת לוותר על השימוש במאלחשים. בשני המקרים הטיפול מתאים לבעלי כל גווני העור והשיער, ואין סיכון לפגיעה עורית, כוויות או צלקות. בשני המקרים הטיפולים קצרים משמעותית מטיפולים אחרים להסרת שיער לטווח ארוך, ואחוזי ההצלחה בהם גבוהים יותר. כשבוחנים מה עדיף לייטשיר או סופרנו, התוצאה היא כמעט תיקו. אנחנו היינו הולכים על המכשיר המקורי.

לייטשיר או SHR

מכישר  SHR פועל על הבזקי אור בטכנלוגיית IPL, בשונה מהלייטשיר הפועל על קרני לייזר.  בשני המקרים ישנה התחממות קלה של המקום, אך היא אינה גורמת לכאב ממשי. בשני המקרים יש צורך בסדרת טיפולים של 8-12 טיפולים להשגת תוצאות מיטביות, אך בעוד תוצאות הלייטשיר מתקרבות ל- 90% אחוזים, אחוזי הסרת השיער ב- SHR הם סביב ה- 80%. במכשיר הלייטשיר ניתן לטפל גם בבעלי עור שזוף או כהה, וב- SHR צריך להמתין מספר ימים מהחשיפה אחרונה לשמש. הלייטשיר יעיל יותר בהסרת שיער בהיר, בעוד SHR  אינו יכול להסיר שיערות בלונדיניות או לבנות. בנוסף לכך הפעלת הלייטשיר מפוקחת על ידי צוות רפואי וטכנאי רנטגן ודורשת את אישור משרד הבריאות, בניגוד ל- SHR , שאינך יכול לדעת לבטח את מיומנות מפעיל המכשיר. גם הפעם – עדיף לייטשיר.

קנדלה או לייטשיר

מכשיר הקנדלה פועל בצורה דומה ללייטשיר אך מדובר במכשיר ביתי קטן, בעוצמות נמוכות בהרבה. אם שואלים מה עדיף, מכשיר ליישטיר או מכשיר אחר, נענה במקרה הזה כי אם מדובר באזורים קטנים ומשתמשות בעלות סבלנות גדולה ניתן להסתפק במכשיר הביתי, שעלותו גבוהה למדי. בכל מקרה אחר – לייטשיר.

אלכסנדריט או לייטשיר

גם מכשיר האלכסנדריט פועל על אנרגיית לייזר, אם כי בשיטה הפוכה מהלייטשיר, הממקדת עוצמת לייזר גבוהה באופן נקודתי. בשני המקרים הטיפול מפוקח על ידי צוות רפואי, אך האלכסנדריט הוא טיפול לייזר מהדור הישן, המצריך טיפולים ארוכים ושימוש במאלחשים, אינו מתאים לבעלי עור כהה או שיער בהיר וכו'.

אז מה עדיף, מכשיר לייטשיר או מכשיר אחר?

הסופרנו הוא היחיד המהווה חלופה ראויה להסרת שיער בלייטשיר, בשל היותו העתק כמעט מדויק של המקור האמריקאי, ועדיין, באופן כללי, ניתן לסכם ולהגיד שעדיף שימוש במכשיר לייטשיר על פני כל המכשירים האחרים.

הבהרה:

לאתר זה אין שום קשר עם המכשירים המדוברים הכתבה היא סקירה בלבד, הנתונים יכולים להשתנות יש להתעדכן מול היצרנים או מכוני הסרת השיער.

אם מצאתם טעות בכתבה נשמח שתיידעו אותנו ונתקן בהתאם.