מה אסור לעשות אחרי הסרת שיער בלייזר?

מה אסור לעשות אחרי הסרת שיער בלייזר? ומה צריך לעשות אחרי הטיפולים?

לפני כעשור, אחרי שנים ארוכות של מריטות וגילוח הגיעה לחיינו הסרת שיער בלייזר, והפכה על פיו את עולם הסרת השיער. היום כולם כבר יודעים על הסרת השיער בלייזר, כולם שמעו עליה, ורבים מדווחים כי הם כבר אחרי סדרת טיפולים או במהלכה, לאחר מספר טיפולים שכבר עברו. אך למרות שמדובר בהליך שגרתי ונפוץ לא כולם לוקחים בחשבון כי לא מדובר בתהליך טבעי שעובר הגוף, ושלאחריו הוא צריך לנוח, ואינם מודעים לכך שישנם דברים שאסור לעשות לאחר הסרת שיער בלייזר. אם במקרה לא הקשבתם בזמן שהסבירו על כך במכון, או שכחתם זמן מה אחרי כן את שנאמר, מאמר זה בא להזכיר לכם בדיוק מה אסור לעשות אחרי הסרת שיער בלייזר.

תופעות לוואי נורמליות אחרי טיפול בלייזר

מכיוון שמדובר בהליך שאינו טבעי לגוף, צפויות תופעות לוואי נורמליות אחרי טיפול הסרת שיער בלייזר, ביניהן אדמומיות של העור, ואפילו כוויות קלות מאוד, וגבשושיות העשויות להיווצר לאחר החשיפה לחום הלייזר. שתי תופעות אלה הן קלות וזמניות, וחולפות מאליהן לאחר יומיים שלושה. תופעות נפוצות נוספות לאחר טיפול בלייזר הן רגישות של העור למגע ויובש של העור, וניתן למרוח תכשירים מתאימים לאחר הטיפול, בהתאם לצורך ולפי עצת הרופא המטפל. תופעות אחרות כמו נשירת שיער לאחר טיפול בלייזר אינן תופעות טבעיות, והן נדירות ביותר.

מה צריך לעשות אחרי טיפול בלייזר?

אחרי כל טיפול בלייזר כדאי להניח רטיות קרות על העור ולקרר את המקום בעזרת קרח. מומלץ להכין מראש רטיות קפואות לזמן שאחרי הטיפול. כמו כן מומלץ להשתמש בקרם לחות לאחר הטיפול, אך כדאי להתייעץ עם צוות המכון לפני המריחה, כדי לא לגלות אחריה שחומר זה אינו מומלץ לשימוש לאחר טיפול בלייזר.

מה אסור לעשות אחרי טיפול הסרת שיער בלייזר?

ההוראות של מה אסור לעשות אחרי טיפול הסרת שיער בלייזר נועדו להגן על העור שלנו, ועלינו, מפני נזקים שונים העשויים להיגרם לאחר הטיפול ומפני תופעות כמו כאבים אחרי הסרת שיער בלייזר. נסו לזכור זאת והקפידו על ההוראות. בכל מקרה יש להישמע להוראות הצוות המקצועי במכון לגבי כללי עשה ואל תעשה אחרי הסרת השיער:

  • לא מורטים את השערות אחרי טיפול בלייזר. שימוש בשעווה על האיזור המטופל לאחר ביצוע הסרת שיער בלייזר עשוי להזיק לעור בצורה בלתי הפיכה, אם הוא מבוצע זמן קצר לאחר הטיפול או פשוט לעכב את הטיפול הבא, אם הוא מבוצע מספר שבועות לאחריו.
  • הימנעו מלגרד את העור לאחר הטיפול. אחרי הטיפול העור רגיש ולעיתים מעקצץ. מרחו חומרים מרגיעים והתאפקו מלגרד את האזור.
  • אין לקרצף או לשפשף את האזור לאחר הטיפול בלייזר.
  • חשיפה לשמש אחרי הסרת שיער בלייזר אסורה בהחלט ועשויה לגרום לכתמי פיגמנטציה בלתי הפיכים. האיסור נכון למספר שבועות אחרי הטיפול, למשך סדרת הטיפולים כולה.
  • יש להימנע מפעילות גופנית מאמצת כ- 24 שעות לאחר הסרת שיער בלייזר. הסיבה לכך היא רגישותו של העור לאחר הטיפול, כך שהזיעה עשויה להגביר את העקצוץ והגירוד.

כמובן ההגבלות תלויות גם בסוגי המכשירים שאיתם מבצעים לכם את הטיפולים, עוד מידע ניתן למצוא במאמר הסרת שיער בלייזר סיכונים.

הבהרה:

כתבה זו היא סיקור בלבד, יש לראות בכתוב זו רק המלצה, הנתונים יכולים להשתנות, התייעצו עם גורם רפואי לקבלת נתונים עדכניים, אתר זה אינו קשור למכוני הסרת שיער או קופות החולים.