הסרת שיער בסוכר

הסרת שיער בסוכר

הסרת שיער באמצעות סוכר הינה שיטה וותיקה שהייתה נפוצה במהלך שנות ה – 90, למרות שכיום קיימות שיטות חדישות ומשוכללות יותר להסרת שיער, ביניהן: לייזר, מכשירים ביתיים וכו', יש נשים וקוסמטיקאיות שמשתמשות בה, כך שניתן למצוא מכונים של קוסמטיקאיות שמבצעות הסרת שיער בסוכר בתל אביב, הסרת שיער בסוכר בנתניה ועוד.

קיים דמיון בין הסרת שיער בסוכר ובין הסרת שיער בשעווה – בשתי השיטות משתמשים בחומר נוזלי, דביק וחם שתופס את השערות ומושך אותן מהשורש ובשני המקרים ההסרה מלווה בכאב כאשר דרגת הכאב שונה אצל כל אדם.

הסרת שיער בסוכר מתכון

איך מכינים תמיסת סוכר לצורך הסרת שיער?

ניתן להכין 2 סוגים של תמיסות סוכר להסרת שיער – הסוג הראשון הינו תמיסת סוכר רכה והסוג השני הינו תמיסת סוכר קשה.

* מצרכים להכנת תמיסת סוכר רכה: כוס סוכר לבן, 1/4 כוס של מים, 1/4 כוס של מיץ לימון.

* מצרכים להכנת תמיסת סוכר קשה: 2 כוסות של סוכר לבן, 1/4 כוס של מים, 1/4 כוס של    מיץ לימון.

שלבי הכנת התמיסה:

* יש לערבב את הסוכר עם מיץ הלימון והמים

* לאחר שהסוכר נמס יש לבשל אותו חמש דקות נוספות

* יש להמתין עד שהתמיסה תתקרר באופן חלקי

* לפני שהתמיסה הופכת למוצקה מורחים אותה על האזור המטופל, מדביקים סרט בד ומושכים נגד הכיוון של צמיחת השיער.

** חשוב מאוד להיזהר ולא להשתמש בתמיסה חמה מידי.

למה כדאי להשתמש בתמיסת סוכר כדי להסיר שיער?

שיטת הסרת שיער בסוכר הינה שיטה יעילה אשר מאפשרת למשתמש להישאר חלק למשך חודש ימים ואף יותר מכך. כמו כן, ההסרה מורטת את השיער מהשורש ומחלישה אותו. במידה ומתמידים בשיטה זו עשוי השיער להיחלש מאוד ואף להפסיק לצמוח. יתרון נוסף של השיטה הוא שהיא קלה וניתן לבצע אותה באופן עצמאי. כמו כן, התמיסה מכילה חומרים טבעיים כך שאין כל סיכון להופעת אלרגיות, הסוכר אינו נדבק וקל לניקוי (ניתן להסיר אותו באמצעות מים) וחלק מהמשתמשים מעידים כי השיטה כואבת פחות מהסרת שיער בשעווה, אך פחות עדיפה מהסרת שיער בלייזר מפני ששיטה זו היא לא לטווח ארוך.

מהם החסרונות של השיטה ומה חשוב לדעת?

לצד היתרונות הרבים של הסרת שיער בסוכר ישנם גם חסרונות – במידה ומשתמשים בתמיסת הסוכר חשוב לוודא שהיא לא חמה מידי – אם הסוכר המומס חם מידי הוא עלול לגרום לכוויות. חסרונות נוספים של השיטה הם שאם לא יודעים איך לבצע את ההסרה עלולים להזיק לעור ולגרום לו להתמלא פצעים, צריך לדעת מתי להסיר את השיער (האורך המתאים להסרה הוא כחצי סנטימטר) ואין הרבה מכונים שמשתמשים בשיטה. חלק ממכוני הסרת השיער מערבבים שעווה עם סוכר ומצהירים כי מדובר על הסרת שיער בסוכר – חשוב לדעת שהתוצאה אינה זהה.