הסרת שיער בלייזר ללא הגבלת טיפולים – כל מה שרצית לדעת

הסרת שיער בלייזר ללא הגבלת טיפולים – כל מה שרצית לדעת

בישראל רוב השנה מזג האויר נעים ואף קייצי. אנשים רבים, נשים וגברים, מעוניינים ללכת חשופי רגליים או חזה מבלי להשתעבד לשגרת טיפוח חוזרת ונשנית של הסרת שיער. מרגע שנכנסו טיפולי הלייזר לשוק הפכו החיים לקלים יותר וכיום ניתן למצוא מכונים גדולים להסרת שיער בלייזר, כמו אלה השייכים לקופות החולים או לרשתות גדולות, ומכונים קטנים המופעלים על ידי קוסמטיקאיות וניתן למצוא מגוון תוכניות טיפול – הסרת שיער בלייזר ללא הגבלה, סדרת טיפולים מוגדרת מראש או תשלום עבור טיפול בודד. לאור השפע הרב עולה בקרב צרכנים רבים השאלה – איך אדע איזה מכון ואיזו תוכנית טיפול מתאימים עבורי? במאמר זה ננסה לעשות סדר ולתת לכם כמה תשובות.

השיטות השונות להסרת שיער בלייזר

על מנת להחליט איזה סוג טיפול בלייזר תרצו והיכן לבצעו, עליכם להכיר את השיטות והמכשירים השונים להסרת שיער בלייזר. השיטות הנפוצות כיום בישראל הן לייזר או הבזקי אור, הנקראת גם IPL. במכשירי הלייזר רשאים להשתמש רק רופאים או אחיות תחת פיקוח רפואי, ובדרך כלל עלות הטיפול בהם גבוהה יותר מאשר ב-IPL. השימוש במכשירים המבוססים על הבזקי אור אינו דורש פיקוח רפואי ולכן הוא נפוץ יותר בקרב קוסמטיקאיות. הבדלים נוספים בין השיטות הם העובדה כי  מכשירי הלייזר עובדים באורכי גל ארוכים יותר ולכן מתאימים לשיער עבה ושחור יותר ושטיפול בלייזר מחייב, בדרך כלל, שימוש במשחת אלחוש מקומית, בעוד טיפול ב-  IPL לא בהכרח.

מה באמת משפיע על איכות הטיפול ותוצאותיו

אם החלטתם שברצונכם להסיר שיער בלייזר עליכם לדעת כי כל אדם מגיב אחרת לטיפול. ישנם אנשים המגיבים מהר לטיפול בלייזר ורואים תוצאות משביעות רצון לאחר מספר טיפולים בודדים וישנם אנשים הזקוקים למספר רב יותר של טיפולים. הדבר ששונה ביניהם הוא, לרוב, צבע העור והשערה. ככל שיש ניגודיות גבוהה יותר בין שערה כהה לעור בהיר כך יעילות הטיפול עולה. ניגודיות זו מביאה לכך שקרני הלייזר מגיעות ביתר קלות לשורש השערה ויותר אנרגיה מתמקדת בהשמדת השיער. גורמים נוספים כגון גיל, בעיות הורמונאליות ועוד משפיעים גם. אם יציעו לכם הסרת שיער בלייזר ללא הגבלת טיפולים דעו כי המומחים טוענים כי תוצאות מקסימליות נראות לאחר 10-12 טיפולים.

אז כיצד מחליטים?

כדי להחליט איזו תוכנית טיפול מתאימה לכם – האם חבילת טיפולים או לבוא כל פעם לטיפול בודד – גשו לאחד ממכוני הלייזר. יועצי המכון יסתכלו על הנתונים האישיים שלכם ויוכלו להגיד לכם מה מספר הטיפולים הדרוש לכם על מנת להגיע לתוצאה משביעת רצון. כך יהיו בידכם יותר נתונים ותוכלו להחליט. זכרו כי אמנם יש מי שיציע לכם חבילה של הסרת שיער בלייזר ללא הגבלה אך כדי לקבל תוצאות מיטביות מספיקים 10-12 טיפולים. אפשרות נוספת הינה לרכוש חבילה מוגדרת של מספר טיפולים, ובסיומה לחזור כל פעם לטיפול בודד במידת הצורך. כך, בין טיפול בודד למשנהו תוכלו להעריך האם יש צורך להמשיך או לא.

כמה טיפים חשובים לסיום

רגע לפני שאתם ניגשים למכון ומתחילים את הטיפול יש כמה דברים שחשוב שתדעו ותבדקו: מומלץ לבדוק כי למטפל שלכם ישנה ההכשרה המתאימה, מה ניסיונו המקצועי והאם כל המכשור במקום מעודכן ותקין. כמו כן, מומלץ לא להשתזף לפני הטיפול בלייזר ולהקפיד להסיר את השיער עד מועד הטיפול רק באמצעות גילוח. כך תבטיחו, רגע לפני בוא הקיץ, כי בעוד מספר חודשים תוכלו לצאת מהבית עם עור חלק ונקי.